Project afgerond

zo, inmiddels bijna 2 jaar verder, en zojuist het project Joker helemaal afgerond. Helaas wat later dan verwacht, maar dit kwam doordat de motor in de soep was gelopen bij de eerste verhuur periode, nadat we hem zelf toch 5000km mee naar Noorwegen waren geweest, gelukkig gebeurde dit in de soep lopen pas op de laatste dag van hun vakantie, en hebben ze dus geen vakantiedag hoeven missen. Pech, en toch ook geluk.

Wat is er allemaal gebeurd?

Rondom alle veel plaatwerk vervangen, met name bij de T3 zie je vak rotigheid in de wielkasten, en dan vooral vaak bij de linkerkant waar de tankdop zit. Dit komt omdat modder zich ophoopt achter de vulleiding en, tja vocht en metaal. Dat gaat nooit lang goed..20151025_130524 20151025_145029 20151025_163841 20151025_165219 20151030_144129 20151030_144136 20151030_160722 20151030_164522 20151031_131924 20151031_131938

Daarna goed in de tektiel, en die kan weer jaren mee.

Ook de ander kant was slecht, en is dus volledig vervangen, niet allen wat in het zicht zit maar ook het plaatwerk dat normaliter zo makkelijk verborgen kan worden met een dikke laag tectiel. 20150526_163526-2 20150526_163535-2 20150526_165011-2 20150527_091846-2 20150527_105059-2 20150527_134508-2 20150527_134524-2

 

 

En ja, ook de achter schermen waren toe aan vervanging, en ook hierbij geldt, niet alleen wat in het zicht zit, maar ook alle aangetaste delen in de wielkast zijn vervangen door nieuw plaatwerk20150527_135734-2 20150530_145826-2 20150530_145835-2 20150530_152515-2 20150530_152526-2 20150530_154046-2 20150530_154052-2 20150530_163705-2

 

 

Ook de dorpels (buitenzijde) zijn vervangen, maar foto’s ontbreken nu.

Na zelf er mee op vakantie te zijn geweest, zonder problemen leek het project afgerond, maar helaas bleek dat de motor ook nog gereviseerd moest worden. Ondanks dat dit 5 jaar geleden al was gebeurd, was de nokkenas versleten, waarschijnlijk door een verkeerde combinatie van nokkenas en nokvolgers. Hierdoor liep de auto op het laatst op twee cilinders en zijn de kopen volledig aan gort gegaan. Dus tijdens de motorrevisie zijn de volgende zaken vernieuwd.

nieuwe nokkenas (webcam) nieuwe hydraulische nokvolgers (webcam), nieuwe oliepomp Meilling, nieuwe cilinders en zuigers, twee nieuwe koppen (AMC), alle pakkingen en keerringen vervangen, nieuwe brandstofpomp, carburateurs gereinigd, nieuwe bougies, bougiekabels en verdelerkap. En is hij voorzien van een mooi blitskleurtje en is gelijk de motorruimte voorzien van een roestbehandeling en een fris kleurtje. teven is de uitlaat vervangen en als je toch bezig bent maar gelijk de motorophangrubbers.20160516_120340-2 20160516_180609-2 20160516_180617-2 img_20161008_175224-2 img_20161008_175234-2 img_20161031_202957-2 img_20161031_203016-2 img_20161112_172243-2 img_20161113_174222-2 img_20161113_174228-2Tot slot, is het de tent van het popdak vervangen, is de bus 40mm verlaagd en zijn de banden voorzien van een randje whitewallpaint. Smaken verschillen, maar hij is 100% na mijn smaak, en ben er erg blij mee.img_20161201_085506-2 img_20161201_184409-2 img_20161203_190319-2 img_20161203_190323-2 img_20161205_150837-2 img_20161205_150853-2Final thoughts…. als ik had geweten hoe duur de onderdelen voor een type4 motorrevisie waren, was ik er nooit aan begonnen, dan had ik er een subaru ingebouwd, alleen aan onderdelen zat ik op €2500,- Gelukkig hou ik de  uren niet bij, want dan de bus onbetaalbaar zijn haha.