Wielkast reparatie links voor

Het einde van het laswerk is in zicht, wat nog moest gebeuren is de linker wielkast. Het staal was behoorlijk aangetast doordat modder tussen de benzinevulpijp en de wielkast blijft zitten en hierdoor het staal had veranderd in een crusty stukje roestplaat. Als eerste heb ik het aangetaste stuk ruim weg geslepen met de haakse slijper. Hieronder uitleg over hoe je een stukje plaatwerk in de wielkast last.

IMAG0914

Vervolgens het ik met een zogenaamde cleanstrip de naad waar straks aangelast gaat worden schoon gemaakt. Deze schijf slijpt met gemak alle coating weg, en laat het onderliggende staal in takt. IDEAAL, aangezien een lamellenschijf nogal snel het staal weg slijpt.IMAG0916

Vervolgens heb ik van een stukje stevig karton een uitslag gemaakt van het nieuw in te lassen deel. Door met je vinger over de rand te gaan neem je de vorm van het omliggende staal erg mooi over, lang deze rand knip je vervolgens de uitslag uit.IMAG0918

Vervolgens het het stuk karton op plaat overgetrokken met en kraspen en dit deel ook uitgezaagd. pas op voor de scherpe randjes (idd je ziet bloed). Deze haal je even snel weg met een lamellenschijfIMAG0919

 

Vervolgens heb ik ook de randen van het nieuw in te lassen deel schoon gemaakt met de cleanschijf, en het plaatwerk gehecht op de plek.

IMAG0920

Vervolgens het plaatwerk rondom afgelast, een naar klusje aangezien de coating aan de binnenzijde nogal begint te roken, dus gasmaskertje op en deuren wagen wijd open, en korte stukjes lassen om warmte inbrengt te beperken. Houd altijd blusmiddelen bij de hand voor het geval de oud tectyl vlam vat.

IMAG0923

Vervolgens met de lamellenschijf de las netjes afgewerkt, tot slot een laagje primer en klaar is bas

IMAG0933